Participem en les obres de construcció de la nova estació de l'AVE a La Sagrera en els àmbits de l'obra civil, l'edificació i el control de qualitat de materials.
Informació general
Data (any): 2010 – en curs
Client: Adif
Ubicació: Barcelona - Espanya
Propietat fotografia: ©SOCOTEC Spain i Gettyimages
Parleu amb els nostres experts
Resum del projecte
Contracte de serveis d'assistència per al control i vigilància de les obres del projecte "Línia d'Alta Velocitat Madrid – Saragossa – Barcelona – Frontera Francesa. Tram: La Sagrera – Nus de la Trinitat. Projecte de construcció de l'estructura de l'estació a La Sagrera".
Detalls del projecte
Com a part del projecte constructiu, s'han realitzat els estudis pertinents i és s'han redactat els informes corresponents:
- Cartografia i topografia, traçat, planejament, replanteig, moviment de terres, superfícies i paviments.
- Climatologia, hidrologia i drenatge, geotècnia i geologia.
- Estructures i murs, túnels, estudi de l'organització i desenvolupament de l'obra.
- Senyalització, abalisament i defenses, il·luminació, anàlisi de la seguretat viària.
- Serveis afectats, expropiacions, pressupost per al coneixement de l'administració.
- Mesures correctores d'impacte ambiental, seguretat i salut, pla de control de qualitat.
- Annex mediambiental, pla de conservació i explotació.
- Estudi tipologia d'interseccions i enllaços, estudi de gestió de residus, instal·lacions.
El projecte consisteix en la redacció de l'avantprojecte de construcció i explotació de l'itinerari Tàrrega – Balaguer – Alfarràs amb un total aproximat de 54 km.
El projecte fa una distinció en funció del tipus de traçat, ja sigui línies de desviament, on el traçat actual travessa nuclis urbans, o línies interurbanes. El projecte inclou la definició de les solucions per al drenatge de les vies, tant longitudinal com transversal i de les estructures a ampliar, remodelar o de nova implantació segons sigui el cas. De les estructures projectades, cal destacar la presència de diverses estructures de maó com passos subterranis, passos elevats i murs, així com estructures més grans que inclouen set viaductes i un fals túnel.
El projecte actual inclou només aquelles activitats que es requereixen per crear l'estructura de l'estació. Actualment, s'estan desenvolupant projectes paral·lels que complementaran aquesta intervenció i abastaran l'arquitectura i les instal·lacions de l'estació i la urbanització del parc de Sant Martí.
L'Estació de La Sagrera es defineix com una estació intermodal que relaciona els següents sistemes de transport:
- Trens AVE, de Llarg Recorregut i Regionals.
- Línies de Rodalies.
- Línies regulars i discrecionals d'autobusos.
- Línies 4 i 9 de la xarxa metropolitana de Barcelona.