Direcció d'obra de la variant i control de qualitat del projecte constructiu del nou traçat de les carreteres C-63 i N-141e a Anglès.
Informació general
Data (any): abril 2021 - en curs
Client: Infraestructures.cat
Ubicació: Girona - Espanya
Propietat fotografia: Gettyimages
Parleu amb els nostres experts
Resum del projecte
L'objectiu d'aquest projecte és definir i valorar les obres necessàries per construir un nou tram de les carreteres C-63 (eix Selva-Garrotxa) i N-141e, amb una longitud total de 3,08 km. El projecte es compon de:
- Nou enllaç sud que connecta la travessia d'Anglès, la C-63, el cementiri d'Anglès i altres camins de la zona amb la nova carretera.
- Túnel d'Anglès, de 486 metres de longitud, que es perforarà segons el nou mètode austríac d'excavació.
- Nova connexió amb l'N-141 Olot - Girona, on s'ha projectat l'enllaç nord, consistent en una rotonda a nivell que també serveix per accedir al nucli d'Anglès.
- Pas sota carretera del camí existent a can Planes.
S'han prestat serveis d'assistència tècnica de control de qualitat durant l'execució de les obres de condicionament. Com a part d'aquests serveis, s'han dut a terme assaigs de sòls tant en els materials existents com en els materials aportats per a la construcció dels nous vials de connexió de la variant d'Anglès. Així mateix, s'han realitzat assajos de compactació "in situ" utilitzant el mètode del densímetre nuclear i plaques de càrrega.
Durant l'execució dels més de 400 ml de túnel, hem realitzat assajos sobre el formigó fresc projectat:
- Provetes de formigó fresc.
- Projectat sobre arteses i posterior extracció de testimonis per a assajos de resistència a compressió.
- Continguts en fibres.
- Comprovació dels gruixos del projectat.
En la fase final d'obra es realitzaran assaigs sobre les mescles bituminoses en calent:
- Confecció de provetes a laboratori.
- Densitat aparent i densitat màxima.
- Contingut de buits.
- Sensibilitat a l'aigua.
- Extracció de testimonis "in situ" per a la comprovació dels gruixos de les diferents capes.