La tuneladora ha iniciat la perforació de l'L9 del metro de Barcelona, que unirà La Sagrera amb el barri universitari.
Guillem Baraut, CEO de SOCOTEC Spain, Jordi Rosich, director general d'obra civil, i Ferran Biosca, director d'obra de l'L9 han assistit a la posada en marxa de la tuneladora de l'L9 del Metro de Barcelona que ha de connectar La Sagrera amb Zona Universitària.
L'acte de posada en marxa de la tuneladora ha estat presidit per Jordi Puingneró, vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, i Janet Sanz, segona tinent d'alcaldia i directora de l'Àrea d'Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, el Sr. Ricard Font, secretari general de Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, El Sr. Miquel Buch, president d'IFERCAT i el Sr. David Prat, director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya.
SOCOTEC, juntament amb TPF Getinsa Euroestudios i Tunelconsult, som els encarregats de la direcció de les obres de l'L9, l'obra civil més important a Catalunya dels darrers 20 anys. La Generalitat invertirà 926 milions d'euros en aquest tram i preveu que les obres del túnel finalitzin el 2027.
La tuneladora que ha reprès les tasques de perforació està situada a 220 metres de la futura estació de Manuel Girona i es dirigeix cap a la de Lesseps, amb l'objectiu de perforar 4,2 quilòmetres.
La màquina té 100 metres de longitud i 12 de diàmetre i està equipada amb més de 300 eines de tall. Una de les característiques principals d'aquesta tuneladora és que manté la pressió adequada del front d'excavació i instal·la el revestiment definitiu del túnel a mesura que va avançant.