La urbanització del tram de la Diagonal entre passeig de Gràcia i Francesc Macià ha permès adaptar l'espai al vianant donant-li més protagonisme respecte als vehicles rodats.
Informació general
Data (any): 2013 - 2014
Client: BIMSA
Ubicació: Barcelona - Espanya
Propietat fotografia: Gettyimages
Parleu amb els nostres experts
Resum del projecte
El projecte pretén, d'acord amb l'estratègia municipal de millora de l'eficiència del transport públic i de la qualitat de l'espai urbà, aconseguir que els vianants, les bicicletes i el transport públic, juntament amb altres mitjans de transport sostenibles, siguin progressivament els protagonistes de la mobilitat en el tram central de l'avinguda Diagonal.
L'avinguda Diagonal de Barcelona
Detalls del projecte
Les fites generals assolides amb les obres de reforma de la Diagonal són:
- Voreres més amples. Les voreres s'han eixamplat davant les façanes fins a 7-7,50 m, configurant un nou passeig i eix comercial per a la ciutat.
- Nou eix estratègic per a la circulació de bicicletes. S'han creat carrils bici en els dos sentits segregats de la circulació de vehicles i vianants, sense interferències amb la càrrega i descàrrega. Amb aquesta actuació s'ha guanyat en seguretat i confort del vianant i del ciclista.
- Nous espais segurs per a aparcaments de motos. S'han creat aparcaments de motos accessibles des de la calçada, en una franja de 2,20 m d'ample, situats entre arbre i arbre de la primera filada d'arbrat, perquè les motos no interfereixin en cap moment amb el vianant.
- Eix estratègic de circulació dels autobusos. El transport públic col·lectiu obté la màxima velocitat pel tronc central de la Diagonal.
- Nous àmbits per a l'abastament de mercaderies. S'han habilitat nombroses franges de càrrega i descàrrega en un cordó de 2,20 m d'ample, situats entre arbre i arbre de la primera filada d'arbrat.