La campanya de geotècnia per al dragatge facilitarà una exploració del subsòl i una anàlisi ambiental del llit marí, proporcionant informació fonamental per desenvolupar una infraestructura sòlida i duradera.

  • Client: Autoritat Portuària de València
  • Ubicació: València, Espanya
  • Any: 2024
  • UTE: Assaja, Intercontrol i GEM

El port de València, juntament amb Sagunt, es convertirà en una de les terminals ferroviàries més grans d'Espanya.

Dissenyada per complir amb alts estàndards ambientals, aquesta infraestructura contribuirà a reduir la circulació de camions a les vies d' accés, promovent el transport ferroviari de mercaderies i alleujant el trànsit a l' àrea. Per aconseguir aquests objectius, SOCOTEC ha estat seleccionat per liderar un detallat estudi de geotècnia marina a les zones de dragatge, proporcionant una base sòlida per al disseny i la construcció de les noves instal·lacions portuàries.


Aquest projecte busca analitzar el fons marí mitjançant un estudi geotècnic exhaustiu i una caracterització mediambiental del subsòl. La investigació permetrà recopilar dades essencials per a la construcció d'una infraestructura portuària robusta i duradora, dissenyada per integrar una terminal ferroviària que impulsarà el transport de mercaderies i descongestionarà les rutes de trànsit d'accés.

image background

Parleu amb els nostres experts

Iván Caparrós

Geotechnnical Survey Director

Geotechnnical Survey Director

ivan.caparros@socotec.com

Ramón Pérez

Geòleg i Business Developer

Geòleg i Business Developer

ramon.perez@socotec.com
image background

SERVEIS SOCOTEC

Actuacions de geotècnia realitzades al port de València

Geotecnia marina puerto valencia
  1. Recerca Geotècnica Completa: SOCOTEC durà a terme una sèrie de treballs de camp, laboratori i gabinet per a la caracterització de la capa completa de materials a dragar. Això inclou la recol·lecció de mostres profundes mitjançant plataformes marítimes autoelevables, tipus Jack-up, i l'ús d'equip de perforació avançada per assegurar l'extracció sense limitacions de profunditat o duresa del terreny.
  2. Assaigs i Anàlisi en Laboratori: Les mostres recol·lectades seran sotmeses a un exhaustiu procés d'anàlisi al laboratori. Es realitzaran proves físiques, químiques i biològiques per determinar la idoneïtat dels materials dragatges, complint amb la normativa de les DCMD i, en cas necessari, amb la ITEA. Aquesta anàlisi detallada garantirà que els materials siguin compatibles amb l' ús previst i amb els estàndards ambientals vigents.
  3. Elaboració de Documentació Tècnica i Reports: SOCOTEC prepararà columnes ltològiques detallades, bancs de dades amb els resultats dels assaigs, informes tècnics i plànols necessaris per documentar cada etapa del projecte i assegurar la transparència i l' exactitud en la caracterització del sòl marí.
  1. Recerca Geotècnica Completa: SOCOTEC durà a terme una sèrie de treballs de camp, laboratori i gabinet per a la caracterització de la capa completa de materials a dragar. Això inclou la recol·lecció de mostres profundes mitjançant plataformes marítimes autoelevables, tipus Jack-up, i l'ús d'equip de perforació avançada per assegurar l'extracció sense limitacions de profunditat o duresa del terreny.
  2. Assaigs i Anàlisi en Laboratori: Les mostres recol·lectades seran sotmeses a un exhaustiu procés d'anàlisi al laboratori. Es realitzaran proves físiques, químiques i biològiques per determinar la idoneïtat dels materials dragatges, complint amb la normativa de les DCMD i, en cas necessari, amb la ITEA. Aquesta anàlisi detallada garantirà que els materials siguin compatibles amb l' ús previst i amb els estàndards ambientals vigents.
  3. Elaboració de Documentació Tècnica i Reports: SOCOTEC prepararà columnes ltològiques detallades, bancs de dades amb els resultats dels assaigs, informes tècnics i plànols necessaris per documentar cada etapa del projecte i assegurar la transparència i l' exactitud en la caracterització del sòl marí.

El projecte es desenvoluparà conforme a les Directrius per a la Caracterització del Material Dragat i la seua Reubicació en Aigües del Domini Públic Marítim-Terrestre (DCMD) i a la Instrucció Tècnica per a la Gestió Ambiental d'Extraccions Marines (ITEA), complint amb totes les normatives aplicables per a la caracterització i reubicació del material dragatge.


Este estudi geotècnic és un pas essencial per a l'expansió sostenible del port de València i Sagunt. Contribuirà a optimitzar la logística ferroviària nacional i a reduir la petjada ambiental del transport de mercaderies, assegurant al seu torn una infraestructura moderna, segura i compromesa amb el desenvolupament ambientalment responsable.

Vols saber més sobre els nostres projectes?

Contacta'ns per conèixer més sobre els nostres serveis i experiència en projectes d'infraestructura portuària.