SOCOTEC ha estat responsable de l'enginyeria estructural i el disseny d'Instal·lacions MEP del Centre Integral del Transport (CIT), el nou Hub d'Innovació del Metro de Madrid.
Información general
Data: 2016 - 2023
Client: Metro de Madrid, Comunitat de Madrid
Col·laboradors:
- Arquitectura: Nexe Arquitectura + Gutiérrez-delaFuente Arquitectes + Andrés Perea Arquitecte
- Paisatgisme: Batlle i Roig Arquitectes
Ubicació: Madrid, Espanya
Propietat fotografia: @Fernando Alda
El Centre Integral del Transport (CIT) sorgeix com una iniciativa de Metro de Madrid per revitalitzar l'espai que abans albergava instal·lacions obsoletes. Els arquitectes ha nàixal una acròpolis urbana que fusiona l'essència del passat amb una visió futurista.
El CIT destaca per la seva fragmentació volumètrica, una estratègia que li permet créixer en diferents fases, aportant així una identitat urbana única. Els edificis, amb les seves cobertes permeables i inclinades, evoquen les naus industrials de l' antic dipòsit, alhora que dialoguen amb les veïnes torres KIO.
Les plantes baixes, dissenyades per fomentar la connexió amb el Jardí central, creen una visió creuada que potencia la integració entre espais públics i privats.
Disseny Estructural
Fusionant Llegat i Vanguardia
El projecte estructural destaca per la integració de l ' herència històrica amb la visió contemporània, creant una identitat urbana única i funcional. A més, impulsa l' eficiència i sostenibilitat del projecte, alineant-se amb principis de bioclimatisme i utilitzant materials i tècniques constructives avançades. La fragmentació volumètrica i les connexions estratègiques entre els elements arquitectònics subratllen una vegada més l'experiència de SOCOTEC l'enginyeria estructural, i fan del CIT un clar exemple d'excel·lència en enginyeria i disseny urbà.
El projecte estructural destaca per la integració de l ' herència històrica amb la visió contemporània, creant una identitat urbana única i funcional. A més, impulsa l' eficiència i sostenibilitat del projecte, alineant-se amb principis de bioclimatisme i utilitzant materials i tècniques constructives avançades. La fragmentació volumètrica i les connexions estratègiques entre els elements arquitectònics subratllen una vegada més l'experiència de SOCOTEC l'enginyeria estructural, i fan del CIT un clar exemple d'excel·lència en enginyeria i disseny urbà.
Disseny d'Instal·lacions MEP
Eficiència i Sostenibilitat en Harmonia
El CIT no només busca eficiència, sinó també sostenibilitat. Cada element s' integra en una estratègia circular que minimitza residus i optimitza recursos. Des de la infiltració d' aigües pluvials fins a la reutilització de materials històrics, el CIT s' erigeix com un testimoni contemporani d' arqueologia urbana.
L'estratègia energètica va més enllà del consum nul; se centra en la reducció d' energia embeguda en els materials i la implementació de sistemes de climatització eficients. Els 56 pous de geotèrmia i 512 mòduls solars fotovoltaics són exemples palpables d'aquest enfocament.
El CIT no només busca eficiència, sinó també sostenibilitat. Cada element s' integra en una estratègia circular que minimitza residus i optimitza recursos. Des de la infiltració d' aigües pluvials fins a la reutilització de materials històrics, el CIT s' erigeix com un testimoni contemporani d' arqueologia urbana.
L'estratègia energètica va més enllà del consum nul; se centra en la reducció d' energia embeguda en els materials i la implementació de sistemes de climatització eficients. Els 56 pous de geotèrmia i 512 mòduls solars fotovoltaics són exemples palpables d'aquest enfocament.
Amb el seu disseny estructural avantguardista i un enfocament en instal·lacions sostenibles, el Centre Integral del Transport és una mostra de l'excel·lència en enginyeria i disseny, una contribució valuosa al llegat de Metro de Madrid i una promesa per a un futur més sostenible i eficient en el transport de la Comunitat de Madrid.